fredag 18 mars 2011

Torsdag! :)

Hej!

Uppe i tid idag, inte en aning om hur det gick till ;o Samhälle, svenska och friskvård idag. Som vanligt gör vi inget vettigt i samhälle, svenska var det ordkunskap som gällde och friskvården fick vi välja matte eller ut och gå. Först tänkte jag & Veronika gå, men i detta väder nej tack! Fick bli matte. Pratade med Stig också så nu kan jag äntligen göra något vettigt i Samhälle. Får nog inte göra det på samhälls lektionerna, men har iaf något att göra på datorkunskap. Ska skriva ett arbete om rättskunskap :) Dock ingen speciell tid det ska vara inlämnat om det nu ens ska det. Men då kan jag göra det ordentligt och jag lär mig något i samhälle. Hade även samtal om att komma in till nästa år, det lutar inte åt det bra hållet :/ Det är ju det här med närvaron. Men dem skulle ta upp det på ett möte, och vi pratade om lite annat man kan göra med. Så än är inte hoppet borta.. Positiva tankar jadå ;o Känns rätt kört nu, men det är bara att kämpa på. Fick höra lite bra saker med ju :)

Efter skolan blev det att sova lite som slutade med att jag vaknade en halvtimme innan matsalen stängde. Hann äta iaf och höll Aina sällskap sen när hon kom. Kan ju säga att jag har varit flitig idag! Först städade vi hela Ainas rum med tanke på att hon flyttat ut. Hon har även haft 2 skrivbord på sitt rum (vi har bara 1 när vi flyttar in). Så jag tänkte det att då kan jag ju ta det. Så jag & Mark har hållt på, på mitt rum med. Möblerat, städat lite & sånt. När vi väl va klara med det, gick vi ner och träna en timme. Så ja det har ju blivit en hel del gjort idag. Tränade dock inte så mycket, men vill inte anstränga axlen för mycket. Gjorde mina övningar iaf som jag fick av sjukgymnasten. Gångbandet 20 min och cyklade 20 min. På den där cyklen kan jag ju säga att jag tog värsta mördarprogrammet haha! Ska iaf förska va nere i gymmet varje dag och åtminstone springa lite. Nu ska jag ta mig en dusch, sen krypa ner i sängen till en film. Har äntligen varmt på rummet med. Fick ett litet extra element av vaktmästaren för att mitt fönster blåser upp hela tiden. Så nu slipper jag frysa hela tiden, det e riktigt varmt o skönt nu! :)

Puss! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar