måndag 21 mars 2011

Dag 8

Dag 8 - ett ögonblick

Jag har suttit och klurat väldigt länge på att komma på ett ögonblick. Har inte kommit på något riktigt bra heller, så jag skriver om när mamma kom hem med en vovve :)

Vi hade hundar när jag var liten, sen hade vi bara katter. Så jag ville verkligen ha en hund. En dag kom jag hem med ett nummer som jag hittat på en annons när jag varit på Netto. Mamma bara nejnej vi ska inte ha någon hund o jag tjatade en massa. Sen en dag ringde hon upp till mig och sa att jag skulle komma ner, för att hjälpa henne att bara upp kassarna (hon hade varit & handlat). Då jag tittar ut genom fönster & får syn på 2 hundar. Frågar mamma vems det är, men hon säger bara att jag ska komma ner och hjälpa henne. Går ner för att hjälpa henna. Då det visar sig att den ena hunden är vår & den andra Petras (mammas kompis) Hon hade ringt på annonsen ändå & ville överraska mig. Jag var nog 12 när mamma kom hem med hunden & jag var jätteglad! Det var en 5vägs korsning, kommer inte ihåg alla raser. Hon fick iaf heta Sunshine & vi kallade henne Sunny. Jag var ute mycket med henne & försökte lära henne massa olika trick. Jag blev verkligen glad när mamma kom hem med henne. Tyvärr så lever hon inte idag, för hon blev aggresiv och det hände lite andra saker, men det behöver inte jag ta här. Men vi hade henne i typ 5 år eller något sånt iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar