torsdag 10 mars 2011

Dag 5

Dag 5 - Vad är kärlek?

Oj! Ja vad är kärlek egentligen?
Man kan ju ha kärlek till mer en än person. Det finns ju kärlek till någon man tycker om, vänner, familj osv.
Men kärlek när man tycker om någon. Är väl när man är tillsammans, man kan lita på varandra, vara sig själv, inte behöver ha några förväntningar, blir uppmärksammad & lyssnad på osv.
Sen är det väl också kärlek när man inte kan vara utan någon, man saknar personen hela tiden, får fjärilar i magen när man ser personen, är lycklig med den osv.
Sen finns det ju såklart den olyckliga kärleken när känslorna inte är besvarade.
Kärlek till ens familj vet jag inte hur jag ska beskriva. Visst den kan vara jobbig med om man har en "bråkig" realation med sina föräldrar. Men som min lillasyster tex, min kärlek till henne är obeskrivlig, vet inte hur man förklarar det. Men det är en helt annan kärlek än till någon du är tillsammans med.
Kärlek till sina vänner är ju när dom finns där i vått & torrt, dom lyssnar, ställer upp osv.
Allt detta gäller ju att man ger tillbaka med och inte bara tar.
Vi har ju även kärlek vid första ögonkastet, jag vet inte riktigt om jag tror på det faktiskt. Klart du kan titta in i någons ögon & känna något. Men kärlek, man känner ju inte personen eller något :/ Men jo, det kan nog funka.
Usch, detta va svårt & jag är inte bra att skriva om sånt här. Men egentligen vad är kärlek, men det är väl så här jag kan tycka att det är. Jag kommer säkert komma på något mer senare, men det får vara så här så länge.

Vad är kärlek för er? :)
Puss! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar