söndag 29 maj 2011

Höganäs (Lerberget) med släkten :)

Hej!

Nu har jag inte uppdaterat på en helg igen :o Men lite mer förståligt nu än annars, har ju velat spendera tid med släkten. Vi åkte ju till Höganäs i fredags för att vi skulle fira mormors 65årsdag och har varit borta hela helgen. Jag missuppfattade dock mamma lite, trodde alla skulle bo i stuga. Men mormor & Curre har varit/är föreståndare på ett vandrahem. Så vi har bott där, men jag, mamma & Amanda bodde dock i en liten stuga som fanns där. Har iaf varit en hel mysig helg, för en gång skull har nästan hela släkten varit samlad. Alla utom morfar. Vi var iaf Maria (moster), Cicci (moster) & hennes kille Peter, Bosse (mormors bror) & Solveig, Bengt (mormors andra bror) & Gunbritt, mormor & Curre, mamma, jag & Amanda. Sist vi alla var samlade va jag ganska lite. Sen Bengt & Gunbritt har jag aldrig träffat, Bosse var jag jätteliten sist jag träffade &
Solveig  har jag nog heller inte träffat. Ska iaf berätta lite kort vad vi gjort :)


Fredags: Gick aldrig & la mig i torsdagsnatt, höll ju på med den satans packningen & det blev för sent. Så redan klockan 7 var jag uppe för att äta frukost. Efter det började jag göra mig i ordning för hade ju gott om tid på mig. Tog ganska lång tid på mig bara för att jag skulle dra ut på tiden, ville slippa behöva sitta och vänta. Men fick lite problem med håret, så blev lite stress framåt slutet. Fick även packa om minst 10 ggr för att få plats. Men efter mycket om & men kom jag på bussen. Blev att åka hem till mamma, drack lite kaffe & så. Sen hämtade moster Maria oss där, vi lastade in allt i bilen sen begav vi oss mot Höganäs. Väl framme där var det bara att hälsa på alla, sen packa in allt. Blev lite kvällsfika med & vi satt uppe & pratade ett tag innan det blev dags att sova.





Lördags: Blev jag väckt redan klockan 10, så det var bara att gå upp & äta frukost. Efter dusch & gjort sig i ordning blev det att åka till viken med mostrarna & mamma. Skulle hitta en blomma till mormor vilket vi gjorde, jag hittade även en fin bukett till mamma. När vi va tillbaka igen var det dags för lunch, pastasallad blev det. Gott! När vi plockat undan, diskat & lite så var det dags för "födelsedags" fika för mormor. Blev god jordgubbspaj & kladdkaka med grädde. Mormor fick en ipod av oss alla i födelesdagspresent, glad blev hon. Blev att plocka undan efter fikan med, sen blev det en lite promenad. Blev även lite tvtittande & läste en bok en stund. Fick även lite ensamtid med lillasyster, då vi satt och ritade. Sen umgicks vi ju andra såklart med.




























Idag: Gick man också upp vid 10tiden. Frukost och göra sig i ordning, sen blev det att åka till Kullaberg. Alla utom mormor åkte dit. Riktigt fint är där! När vi kom tillbaks hade mormor förbett mat, så va bara att fixa det sista & sen äta. Fläskfilegryta med ris & sallad. Gottgott! Diskade undan efter maten, sen blev det en promenad vid havet. När vi kom tillbaks efter det vart det fika igen haha! Då fick mamma sina blommor och mormor fick en present av Cicci & Maria. Satt kvar & pratade lite efter fikan. Sen var jag tvungen att packa ner mitt. Blev att umgås en stund och ta lite kort innan vi lastade in alla saker i bilen. Fick skjuts till mamma denna gång med. Sen blev det tåg & buss för min del. När jag var hemma lastade jag bara in sakerna i rummet, orkar inte packa upp idag. Så nu sitter jag ner hos Mark. Umgås med honom & lånar datorn. Lär nog sitta här ett tag till för har en del att fixa på datorn. Men är skittrött med :o Har iaf lång sovmorgon imorn, börjar 12.40. Nu ska jag fixa med lite bilder & så. Kommer strax upp några bildbomber här från helgen med :)


Puss! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar