måndag 28 februari 2011

Hej!

Jag överlevde dagen i skolan idag. Men självklart skulle vi se film på samhällen, höll verkligen på att somna. Men sen efter lunchen piggnade jag till :) Tror det kanske har med allt kaffe & göra. Aina är hemma nu med, äntligen!:) Så kan ju säga att denna dag har varit långt långt från allvarligt. Bara massa skratt, flams & trams. Till lunch idag var det rotmos & fläskorv. Kanske inte precis någon favorit. Naturkunskap efter lunchen, som vanligt ska vi bara skriva en massa. Idag pratade vi om energi & ska göra något arbete med. Tror jag ska skriva om vattenkraft men får se. Aina är minst lika trött/övertrött som jag så naturkunskapen var rätt rolig. Sen är Tomas inte precis den läraren som säger till om vi inte gör något. Det gör ju dock Stig som vi hade på samhällen, så fort jag var på väg & luta mig ner: Tina upp med hakan, annars kan du gå hem & lägga dig. Aja, naturkunskapen var det. Det bästa va något Aina sa om en lampa(?) kommer inte ihåg exakt, men lät typ så här: Ja så är det ballonger sen är det snören ner som sitter på ngn metallbricka med en glödlampa också blir det en lampa. Hon hade sett det på tv & ritade en väldigt fin bild haha :) På mentorstiden skulle vi från allmän vara i aulan för att lyssna på olika saker, mest saker som kommer hända nu. Det tog inte så värst lång tid, har nästan precis slutat. Sitter här nu & gäspar för mig själv, börjar bli riktigt trött nu. Men ska försöka hålla mig vaken så länge som jag kan, iaf till 8. Går jag & lägger mig nu har jag en känsla av att jag kommer vakna inatt & inte kunna sova. Så ska försöka hålla mig vaken till 8! Ni kan tro att jag längtar efter att sova nu. Men nu ska jag resa på mig, röka & sen ut i tvrummet. För just nu sitter jag i sängen & sitter jag här länge till kommer jag bara lägga mig ner, sen e det kört. Middag klockan 16 med, chicken nuggets :) Då e det bara 4 timmar tills jag kan sova. Vi kanske hörs senare, beror på om jag orkar!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar