torsdag 24 februari 2011

Dag 2!

Dag 2 - Min första kärlek!

Ska man gå långt långt tillbaka i tiden så var väl min första kärlek en kille som hette Joel. Det var den första killen jag blev tillsammans med. Dock så var detta när jag var väldigt liten. Vet inte ens om man kan kalla det att vara tillsammans. Men i alla fall vi gick i samma klass ända från lekis fram till 3:an. Under den tiden var vi tillsammans också, eller vad man ska kalla det. Men ni vet hur man är när man är liten & kär. Dock så var han en sån kille som hade många tjejer. Ni vet när man var liten så kunde man ha flera olika. Men det hindrade inte mig från att va tillsammans med honom. & hur konstig det än låter så va i tillsammans från jag var 6 år tills jag var 9 år. När jag var 9 år flyttade jag & mamma närmare stan, då jag även bytade skola. Då slutade jag tyvärr umgås med honom och alla mina andra vänner som gick på den skolan. Men när man är 9 år så är det ju inte precis som idag att man fortfarande lägger energi på att träffa sina pojkvänner. Vi umgicks dock aldrig utanför skoltid eller så, utan det var bara under skoltid. Så det kan man väl säga va min första kärlek, men sen samtidigt inte kanske. För nu när man tänker tillbaka på det, kan det verkligen vara kärlek när man är så liten? Just för oss 2 i den stunden var det väl det eller det vi tyckte var kärlek. Men nu kanske man inte tycker det är det. Han var ju min första pojkvän men man kan nog långt ifrån kalla honom min första riktiga pojkvän.

Dock så gifte jag mig väldigt väldig ung. Kommer inte ihåg det själv. Men mamma berättade att jag gifte mig i en sandlåda med en Robin 4 år gammal haha :P Men det gälls ju inte heller.

Första riktigt pojkvännen kom väl någon gång under högstadiet. Kommer inte på vem just nu, så kan tyvärr inte berätta om det. Men sen har jag också alltid varit en person där förhållandena inte varar så länge. Max några månader. :/ Dock så kommer jag ihåg min första riktiga kärlek. Jag tror jag var 15 när vi blev tillsammans, det varade inte så jätte länge. Men det  var min första riktiga kärlek & det kommer det alltid att vara. När det tog slut hade vi ingen kontakt, men idag efter ett par år har vi det. Dock så e det lite upp & ner. Har väl skrivit i honom i bloggen innan med, men vill inte säga några namn :/ Tänker inte berätta så mycket om det heller, sorry bloggläsare. Vissa av mina vänner som läser min blogg vet & det räcker mycket väl med det. Men ja vi får väl säga att den första historian var den första kärleken. Men det var ju långt ifrån den första riktiga kärleken. Det är alltid något speciellt med den personen. En person man aldrig glömmer eller aldrig kommer sluta ha känslor för. Visst man lär ju sig såklart leva med det & man kan ha andra förhållanden ändå. Men dom finns alltid där, även om det kommer in någon annan i bilden som man tycker mycket om. Men nu känns det som jag leder in spåret på något annat, så jag avslutar här.

Hade det inte varit för att det e lite för privat & risk att personen ska läsa det hade jag skrivit om min första riktiga kärlek.Men känns inte riktigt som jag kan det i dagens läge. Därför valde jag att skriva om den killen i lekis :) 


Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar