torsdag 16 juni 2011

Städning! :)

Hejsan!


Hoppsan sa, nästan en vecka sen jag uppdaterade! Men jag skrev ju faktiskt att det kan bli lite dålig uppdatering, för jag inte vet vart jag ska va. Dock så har jag ju varit hos X sen i fredags så har haft tillgång till dator. Men tycker inte om att uppdatera på hans dator för hans shift tangent fungerar inte, vilket innebär att du måste trycka på caps lock varenda gång du ska ha stor bokstav. Skit störigt! Men nu sitter jag där uppe, så lånar hans mammas dator :) Tänkte även berätta lite kortfattat vad som hänt dessa dagara, vilket inte har varit så mycket egentligen. Men men..

I torsdag/fredags blev det aldrig att jag gick och la mig, kände att klockan blev för mycket. Ville inte riskera att försova mig och var ju tvungen att packa/städa det sista. Så fram till klockan 8 höll jag på med det. Trodde jag skulle va klar tills dess så att jag kunde lämna in min nyckel, men icke sa nicke! Fick dock min besiktning då. Det tråkiga var ju att precis när jag kommit ut ur duschen & fått på mig min vita klänning, kommer städerskan för att jag ska rensa avloppet. Tur att jag hade morgonrocken tillgänglig. Fick iaf mitt rum godkänt även fast jag hade lite kvar. Veronika kom även upp för att försöka hjälpa mig med det sista. Men det blev att jag fick göra mig i ordning snabbt istället. Sen begav vi oss till klassrummet där vi pratade en massa, lärarna fick presenter, åt chips & kakor. Blev en liten rast med då vi begav oss till affären för att handla blommor (Frida tog examen) & cigg. Efter det blev det kyrkan där det blev tal & sång! Så fint det var & Frida var så fin :) När det var klart var det dags för lite mingel i parken med Cider & jordgubbar. Då man sa hejdå till dem flesta, sorgligt! Sen var det dags för lunch, så gott! Lax med romsås & kokt potatis, glass & jordgubbssås till efterrätt. När vi hade ätit klart fortsatte jag & Veronika med mitt rum, det blev klart ganska snabbt. Så lämnade in min nyckel & begav mig till affären för att handla blommor igen. Sen blev det studentfest, himla rolig sådan! Blev välkomstdrink, god mat, prat & dricka :) Sen hade Johanna även skattjakt vilket var bland det roligaste jag varit med om! Vid 8tiden begav vi oss in till kstad för att festa vidare i tivoliparken. Där det blev ännu mer dricka & massa dans! Skulle sovit hos Johanna egentligen, men när hon stack hem begav jag mig till bånken för ännu mera dans. Senare blev det hem till X & dricka lite mer innan man somnade som en stock. Riktigt rolig kväll, förutom att det kanske blev lite lite för mycket dricka.

Hela lördagen sov jag bort, för jag mådde ju som jag förtjänade kan jag säga. Vid 11tiden bestämde jag mig för att hålla mig vaken, sjukt att man kan sova till kvällen sådär bara. Hände inte mycket mer än att jag gick upp & laga mat, sen blev det film. Dom andra dagarna har faktiskt inte hänt mer än det vanliga. Sova hela dagarna, uppe hela nätterna & massa film på det. Vi har verkligen inget liv haha! Var dock iväg i tisdags för att hämta mina saker hos Johanna. Hmm, dom andra sakerna står kvar på skolan måste hämta det.

Igår/idag bestämde jag mig för att inte gå & lägga mig. Jag försökte men kunde banne mig inte somna & då va klockan 6. Kände det att jag pallade inte bara ligga i sängen & glo rätt in i en vägg. Blev dock småtrött sen, men begav mig upp för att ta en dusch så då blev man pigg. Kände det att jag pallar inte sova bort en hel dag igen. Nu kan jag somna i tid ikväll & komma upp imorgon i normal tid. Jag har dock haft något att göra dessa timmar iaf. Fick ett litet flipp innan, bestämde mig för att städa hela ovan våningen och X's rum. Så sen halv 8 typ har jag stått & städat. Det tog lite längre tid än vad jag trodde (är inte klar än), men ska man städa ska det va ordentligt. Har iaf fått undan all disk, torkat diskbänkar & alla andra ytor, plockat undan, ställt i ordning saker, plockat undan i hela vardagsrummet & även torkar alla ytor där med. Så jag har hunnit en hel del iaf! Nu är det bara golven i kök, vardagsrumm & hall kvar + att plocka undan i hallen. Tror X's mamma kommer bli glad när hon kommer hem :) Men kände mig städsugen innan & detta e det minsta jag kan göra när jag får va här så mycket som jag är. Äter liksom deras mat, får cigg av henne & så. Så något kan man ju göra i gengäld. Nu ska jag dock gå ner & väcka X's (han la sig då vid 7), han skulle upp nu sa han eller ja skulle väckt han för 35 min sen. Tror han ska städa toan med, för det pallade jag inte. Ska även hämta upp all disk från hans rum med så jag kan diska det. Ska ju städa det rummet med sen, men det tar väl max 1 timme. Sen är jag väl klar här uppe med om ngn timme. Dock vill jag va klar här uppe tills 3, då kommer hans mamma hem. Nej nu ska jag rulla mig 2 cigg innan jag väcker honom & fortsätter med städningen, denna pausen blev alldelles för lång! :o

 Puss! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar